onsdag 28. november 2012

Arv

Medan eg baka kanelsnurrar i går, kom eg på
å ta bilde av kaffiserviset eg kjøpte i St. Petersburg 
 på den turen eg skreiv om HER

c
Imperial Blue Cobalt Porcelain

Leita fram den gamle fine duken som har 
si eiga historie.
For nokre år sidan var foreldra mine, mannen min og eg
til Canada på besøk hos slektningar.
Fem av syskena til mormor reiste dit og busette seg 
der rundt århundreskiftet. 
 Mor mi hadde over tretti syskenbarn i Canada.
Me budde hos ei av dei, Alvhild. 
Ein dag kom ho med denne duken og sa at 
ho hadde tenkt at eg skulle få den.
Mormor hadde brodert den og sendt den 
som bryllaupsgåve til foreldra hennar i 1920 

 
Namnet til mormora mi var Anna Marie
Eg heiter etter henne og det var difor Alvhild ville
at eg skulle få dette arvestykket.
Det ligg mykje arbeid og flid i duken.
Eg syns den er nydeleg !

Fleire broderiteknikkar 

Mor mi miste mor si den sommaren ho fylte 9 år.
Ho døydde av hjartesjukdom etter lang tid i sjukesenga.
Det var eit hardt slag for dei alle.
Barneflokken måtte tidleg 
ta i eit tak.
Tante Agnes som nyleg fylte 92 år har fortalt meg at ho
som fjortenåring, og mor mi på ni,
 måtte ordne huset før gravferda
til mora.
Dei låg på alle fire og skura
kjøkengolvet.
 
 Ein onkel av mor mi som budde på garden
 hadde fotoapparat.
Difor fins det mange bilder frå 
mor sin barndom og oppvekst.

På dette bildet sit mor på arma til mor si.
Ei syster til kom seinare.
Syskena hadde eit godt forhold til kvarandre 
heile livet.
Eg skreiv tidlegare eit lite innlegg om Åsen




15 kommentarer:

  1. Nydeleg handarbeid.
    Ei sterk historie. Det var nok mange tøffe tak for dei.

    SvarSlett
  2. Kjenner jeg får litt hjertebank både av serviset og av duken. Spesielt duken - det ligger så mye i et slikt arvestykke. Nydelige begge deler:)
    Begge bestemødrene mine var flinke med hendene og jeg har mye fint etter begge to. Vakkert å se på og vakre minner knyttet til deg også. Verdifullt!

    Håper du har det godt,
    her har vi rundstykker i ovnen og vi gleder oss til kvelds:)
    God klem til deg
    Hanne:)

    SvarSlett
  3. Et nydelig fint arvestykke...og litt av en historie. Stakkars barn!
    Har ikke stort kjøkken nei...det kunne gjerne vært dobbelt så stort!
    Og når det gjelder svibler, dufter de ikke slik i knopp....og jeg synest også de dufter vel mye når de er i blomst ...men nydelige er de :)

    Ønsker deg en fin adventstid

    SvarSlett
  4. Litt av en historie.... Må være ekstra stas å få et slikt utrolig flott minne!! :)) Ønsker deg en fin kveld:))

    SvarSlett
  5. Nydelig duk og fin, sterk historie. Så fint at du fikk duken som minne etter bestemor di.
    Lekkert servise. Har også et lignende kaffeservise i blått, som er russisk. Det ble kjøpt av russere som hadde stand utenfor en av butikkene her på plassen. "Russekopper" kaller vi det :-) Flott porselensservise.

    SvarSlett
  6. Så nydelig porselen!
    Og for en spesiell og vakker duk med en fin historie knyttet til den :)
    Koselig familiebilde også.
    Familiehistorie er viktig å ta vare på og føre videre :)

    SvarSlett
  7. Nydelig duk og fint service. Historia bak duken er sterk. Ein flott arv å ta med seg. God natt!

    SvarSlett
  8. Hei,
    For eit nydelig arvestykke. Den duken må vær heilt spesiell for deg med ei slik trist historie i broderiet. Tenk å miste mor si så unge......
    Så fint den er bevart ....ser heilt strøken ut på alle måtar. Veldig kjekt at det vart tatt bilder på den tida slik at du kan sjå slekters gang.
    Natta Klem frå MarJE.

    SvarSlett
  9. Flott med duk og servise som passer så godt sammen !
    Og med den sterke familiehistorien som ligger bak - det gir en noe å tenke på. Hva de måtte klare før i tida, fra de var barn.
    Klem...

    SvarSlett
  10. Veldig fin duk. Eg fekk sommarfølelse av å sjå på den. Serviset var også flott.
    Tenk at så små ungar måtte ta så mykje ansvar. Huff, det var vel ofte slik før i tida.

    SvarSlett
  11. Her er det bånd mellom generasjonene, og det er fint å se at du bruker duken din som har ei slik god historie gjømt i brettene. Altfor mange av skattene vi arver er stuet vekk i skuffer og skap.
    Jeg pleier å si: Livet er ikke for nybegynnere, men i gamle dager måtte folk trå til om en var ung eller gammel.

    Ha en fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  12. Nydelig duk, det er sant. Så moro med ting som har en historie. :-) (Flott service og, men det er en annen sak).

    For en historiefreak som meg var dette et knallinnlegg, amo! :-) Familiehistorier er flott, selv om det er tragedier innblandet. Og historiene ikke er om min egen familie. Mulig jeg er rar, men slikt liker jeg å lese. Takk.

    Ha en fin dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Og SELV om historiene ikke er om min egen familie, skulle det jo stå der. :-D

      Slett
  13. Hei på deg.
    En nydelig duk, med en koselig historie!
    Ønsker deg en riktig fin adventstid.
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  14. Nydelige ting,og historier..jammen vare det helt annerledes å være barn før..iallfall for mange.
    Ha fin kveld,kjære deg!
    :-) Klem herfra

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.