tirsdag 30. august 2016

Betulia


 Betulia er blomsterrik og fin,
passa godt på kyrkjegarden der dei kan
 blomstre heile sommaren. 

I sommar kjøpte eg ei som har stått fint 
heime på på altanen.
Men den er ikkje like hardfør mot regn som
Skaugumbegoniane som står like ved.
I styrtregnet som har herja brotna halve planta
og var blaut langt oppover stilken.
Eg tok den inn og la den tørt i fatet.
og slik har den hatt det
i mange dagar ;)

Dei raude blomstrane passa fint til
Goebelvasen, og fatet frå Costa Boda 
Det blå er laga av
Leif Heiberg Myrdam

Den vesle grøne vasen i glaset minner
meg på at eg vil anbefale deg å 
lese det interessante innlegget:

Fargen GRØNN i bloggen til












10 kommentarer:

  1. The red color is bright and beautiful. Your home looks very pretty and elegant. Have a pleasant week Anna-Mari!

    SvarSlett
    Svar
    1. Förlåt att jag skriver på engelska, men det är lättare för mig :) Förstår nog ditt norsk!

      Slett
  2. Betulia kjøpte vi til kirkegården i fjor, menda var det ikke så mye regn så den holdt seg ganske godt. Skaugumbegonia holder nok bedre ja.

    SvarSlett
  3. Beatiful flowers and such a gorgeous colour. Have a lovely Wednesday.

    SvarSlett
  4. Så flott den kvisten var på fatet.
    Godt en kan finne på noe så en slipper
    å kaste med en gang.
    Har kjøpt slike til kirkegården i år.
    Men er ei stund siden vi har vært der,
    Må nok snart ta en tur å sjekke.
    Er vel også snart på tide å plante
    for høsten :)
    Ønsker deg en god høst :)

    SvarSlett
  5. Nydelig med de blomstene oppå fatet! Og vakker glasspynt/ting du har!

    Klem :)

    SvarSlett
  6. Så vakkert det var med den blomstergreinen i fatet ditt. Her har det vært bloggpause i sommer, men nå vender tiden tilbake til hverdag. I dag skal jeg kjøpe meg litt høstlyng og rydde litt i hagen etter jobb. Koselig det også.Ha en fin dag!

    SvarSlett
  7. Dette ble virkelig vakkert, og ikke minst - fargerikt!
    Jeg elsker glass, klart og farget, synes det er nydelig.
    Og den røde blomsten på det gule fatet var virkelig lekkert!
    Vi plantet busker med gule blomster i bedet langs oppkjørselen i går. Vi har rødt hus, så det ble fint.
    Takk for at du anbefaler innlegget mitt om fargen grønn.
    Håper du fikk noe nytt å tenke på om fargen. Alt godt ønskes av Tove

    SvarSlett
  8. Begonias are beautiful and very fragile. My begin to break too, even without bad weather...
    I very like your blue pottery.

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.