tirsdag 9. juni 2015

TirsdagsTema - lagad


Eg tolka oppgåva som 
tillaga/kokt, 
om eit måltid.

På Hurtigruteturen hadde me full pensjon 
med deilig frukost- og lunsjbuffè.
Middagen var trerettars og vårt 
bordsete var kl 20.30.
Maten var svært god og variert.
Eg vil presentere menyen 
eine dagen.

Fint å få opplysning om kvar råvarene kjem frå.
Hurtigruta set fokus på kortreist mat,
og støttar lokale bedrifter.

Fyldig og god gulrotsuppe.

Velsmakande ishavsrøye med tilbehør.

Søt avslutning på måltidet,
molte- og ingefæris.

Det var fint å gå til dekka bord og
bli servert nydelege måltid.
Me hadde ei fin veke ombord i Hurtigruta.
Fleire innlegg om turen
herher,
 herher





13 kommentarer:

  1. Här får man verkligen lust attt komma över och smaka på allt det goda du visar ;-) Hela menyn faller mig i smaken :-) Mumsgott och finfina bilder !!

    SvarSlett
  2. Hurtigruten är säkert en toppenfin resa och så fick ni så fin mat därtill! En meny som passar mig. Älskar fisk!

    SvarSlett
  3. Det där såg väldigt gott ut! Jag vill också åka Hurtigruten!

    SvarSlett
  4. Det där såg väldigt gott ut! Jag vill också åka Hurtigruten!

    SvarSlett
  5. Hej, tummen upp för fina middagen, närodlad, och tummen upp för en tur på Hurtigrutten, en dröm jag skulle vilja uppleva någon gång

    SvarSlett
  6. Riktigt läckert! Den resan vill jag gärna göra, ska vara så vackert!
    Ha en skön kväll!

    SvarSlett
  7. Riktigt läckert! Den resan vill jag gärna göra, ska vara så vackert!
    Ha en skön kväll!

    SvarSlett
  8. Dere har virkelig vært på en drømmereise!

    SvarSlett
  9. Mmm den där fisken skulle jag inte tacka nej till!

    SvarSlett
  10. Det ser hemskt gott ut :)
    Din bloggadress visas med com istället för no hos mig, därav blir det fel :)

    SvarSlett
  11. Oj så hungrig jag blir när jag ser dina bilder.

    Älskar fisk.

    Ha en bra dag

    SvarSlett
  12. Oj så hungrig jag blir när jag ser dina bilder.

    Älskar fisk.

    Ha en bra dag

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.