torsdag 12. februar 2015

Svøm med dem som drukner


skrive av
Lars Mytting


Eg fekk boka i julegåve, men kom ikkje i gong
med å lese den før denne veka.

Eg har lett for å bli riven med av innhaldet i bøkene
eg les, og ofte kjenner eg at
"dette var ei god bok..."

Men DENNE boka kan eg trygt seie er av 
dei beste bøkene eg har lese,
og heng meg på her:

"....sannsynligvis årets
mest medrivende roman."
Rune Hallheim, Aftenposten

Gyldendal:
" Høsten 1971 blir et kjærestepar funnet omkommet i Frankrike, på en avstengt, skogbevokst slagmark fra første verdenskrig. Deres tre år gamle sønn Edvard er sporløst forsvunnet. Fire dager senere dukker han opp på et helt annet sted i Frankrike.
Ingen vet hvor Edvard har vært, og han vokser opp på en fjellgård i Gudbrandsdalen sammen med sin tause bestefar.
Hva gjorde foreldrene i det avstengte skogholtet, og var det en tilfeldighet at de tråkket på en gammel gassgranat fra krigens dager?
Og hvem har, til bestefarens begravelse, sendt dem et praktstykke av en kiste, snekret i et treverk ingen har sett make til?
Letingen etter svar fører 23 år gamle Edvard både til Shetland og tilbake til Frankrike, der han må grave seg inn i de mørkeste krokene i familiens fortid. En fortid som er tett vevd sammen med de store europeiske hendelsene fra forrige århundre, men også lidenskapen til en mestersnekker som søkte lykken i 30-tallets Paris."


9 kommentarer:

  1. :D Nå må jeg fortelle deg noe ...
    Måtte nesten smile litt når jeg ser hvilken bok du omtaler, for denne boken kjøpte min kjære før jul, og skulle ha den som lesestoff i julehøytiden,.... men..... boka forsvant... En leteaksjon uten like ble satt i gang skal vite :)
    Den finnes ikke hverken i hus eller vogn! Jeg måtte til og med pakke opp en julegave som var ei bok, for at han skulle få se at jeg hadde pakket inn rett bok og ikke hans bok...
    Han har funnet igjen kvitteringen, som beviser at boka har ankommet hjemmet og er betalt - men som sagt - sporløst forsvunnet.....

    Er LITT spent på hvor vi til slutt finner igjen den ;)

    Ha en fortreffelig dag og helg som kommer!
    Klem fra Ann Elisabeth

    SvarSlett
  2. Jeg fikk to av "Den verste forbrytelsen" til jul og byttet den ene til denne.
    Enig med deg i at den var medrivende, men på en eller annen måte traff den meg ikke helt.
    Har hatt omgangssyke og forkjølelse på løpende bånd her, så det er blitt en del bøker i det siste og lite blogging.
    Er akkurat ferdig med Brit Bildøens"Sju dagar i august". Anbefales! :)

    SvarSlett
  3. Denne må jeg merke meg. Liker sånne mysterier. God helg frue.
    Klem

    SvarSlett
  4. Ingen bok jag känner till men vad glad man blir av att läsa en god bok! Har alltid någon på gång, ibland någon jag tycker om, ibland någon som inte passar mig.
    Ha en skön torsdag!

    SvarSlett
  5. Den boka høres god ut! Vil lese den om jeg finner den på biblioteket!
    Skal si du har strikket mye nyttig i det siste! Så bra at de får med seg noe som varmer både hender og føtter! Det er godt og ull er best! Fine farger også! -Margit-

    SvarSlett
  6. Den fekk eg lyst til å lese, høyrest spennande ut og noko som eg kan like.... trur eg må ein tur på biblioteket:) Eg vert også lett riven med av ei bok - eller ikkje i det heile teke.
    Ha ein fin kveld!
    Klem Alva

    SvarSlett
  7. Takk for boktips! Kan nok trenge det. Her sitter jeg med venstre armen i gips og to brudd i håndleddet etter fall på isen i går

    Klem

    SvarSlett
  8. Eg er heilt samd med deg. Og eg ser at eg gav romanen terningkast 6. No les eg Den største forbrytelsen som og er ei svært god bok, om enn på ein annan måte.

    SvarSlett
  9. Jeg har ikke fått denne, ikke til jul eller noe, men gleder meg til å lese den likevel.
    Håper du snart er frisk og fin igjen :)
    Mormor

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.