mandag 6. mai 2013

Yste-kjørel ..


Først vil eg takke alle bloggvenner som har
kome med forslag til kva
emalje-kjørelet mitt
kan ha blitt brukt til.
Du kan lese alle kommentarane  
til innlegget:
HER 

Eg har undersøkt alle tenkjelege og utenkjelege stadar,
spurt folk, søkt i bibliotek, internett, gamle kokebøker osb...
Men omtale og bilde av akkurat denne
reiskapen har eg ikkje funne.


Sil-posen i bomull ber ikkje
preg av at den er brukt
til å sile saft av bær.
Då ville den ha hatt
kraftigare farge.

Fleire av dykk foreslo at den kunne ha 
vore brukt til å lage ost.
Det trur eg òg.
Eg har funne ut at ein kan syrne mjølk, og 
etter den er tjukk blir den lagt i eit klede som
ligg over ei skål for eksempel. 
Då vil mysen renne gjennom og ostemassen blir
att i kledet/silen.
På denne måten blir Quark (i Tyskland), Cottage Cheese 
eller "opphengt melk"  laga.
Ei av bloggvennane sa at ho hadde sett eit liknande kjørel
 i Sverige, der det sat på toppen av eit spann,
som ei ekstra etasje.
NÅr eg ser etter er der
ein kant på undersida som kan passe til eit spann.


På nettet fann eg dette bildet.
Kanskje kan det vere eit liknande spann som det til høgre,
 som var under ?
Spannet er fint , og eigaren kan 
ha brukt det til andre ting, blomster for eksempel... 

I ettertid kan toppetasjen ha kome på avvegar 
og hamna i ein bruktbutikk ??
Eller kva tru du ? 

Dette er så langt eg veit i dag.
Eg tek gjerne imot fleire forslag.

Dette innlegget legg eg som bidrag til
 reiskap i
Mandagstema # 83

Takk for at du tok deg tid til å lese !
Vonar du får ei fin mai-veke.

Anne-Mari  


13 kommentarer:

  1. Vet ikke mer enn jeg har funnet i den gamle kokeboka, men ønsker lykke til med jakta! Flotte bilder! Og nå har jeg forresten tatt utfordringa di om humla :) Jeg skal verne om de jeg ser!
    Klem til deg Anne-Mari!

    SvarSlett
  2. Spennende med sånne gamle ting! Tror du må være nær løsningen på hva dette er. Høres i hvert fall fornuftig ut i mine ører.

    SvarSlett
  3. Jeg vil gå med venninne til loppemarked. Jeg håper vi får tak i noe interessant også. Jeg var mange mange år ikke.
    Med din eksemplar jeg blir "melkeprodukt som ligner litt kesam og rømme" = "Quark".
    I alle fall det er veldig interessant!
    Ha en herlig uke. Klem fra Viola.

    SvarSlett
  4. Tror nok den teorien er ganske sannsynlig, det er jo utelukket den er blitt brukt til bær iom den ikke er misfarget i hele tatt. Tror jeg får ta noen bilder av de gamle høvlene vi har her, noen av dem er ganske flotte og dekorative skåret ut som vikingskip.

    Fin uke til deg.

    Klemmer

    SvarSlett
  5. Så spennende med slike gamle ting og håper du finner ut av kva det er:)
    Ønsker deg ei fin ny veke!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  6. Lykke til i den videre jakta. Er jo spennende dette her. Men trur nok du er ganske så nær sannheta med den historia du allerede har.

    Klem

    SvarSlett
  7. Seier som Lillian.. Dette er spennande å forske på!
    Kanskje du får meir hjelp når du viser det på Mandagstema?

    klem i regnet

    SvarSlett
  8. Jeg er så spent på om du har funnet riktig bruksområde:)
    Håper noen kan bekrefte eller komme med oppklaring om det ikke skulle stemme (selv om jeg synes det høres logisk ut)

    Ha en fin kveld kjære du
    god klem:)

    SvarSlett
  9. Takk for koselig besøk...vi gleder oss over hytta som snart står ferdig.
    Den sila du har kjøpt er nok helt sikkert brukt for å sile "tjukkmjølk", hvorpå ostemassen blir liggende igjen i tøystykket...og blitt brukt til gomme eller ost! Tror nok også det kan stemme at den har vært som en "topp" på et spann...da kunne de sile flere liter i slengen...og bruke "mysen" til ost/gomme.
    Den har iallefall ikke blitt brukt til bær, til det er den altfor ren.
    Håper du finner et bruksområde til den...eller bare til pynt.
    Ha en god kveld.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  10. Forresten gratulerer med den fine nye headeren...kjempesøt!

    SvarSlett
  11. Det er utrolig moro med slike gamle verktøy!

    SvarSlett
  12. Så morsomt og interessant å lese!

    SvarSlett
  13. Veldig gøy og interessant og lese dette! Jeg synes det ser ut som du har rett,oste-lager :-)
    Kanskje vi ser en ny oste-produsent bli født?

    Ha flott dag!
    Klem herfra

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.