lørdag 9. mars 2013

Ludvig

frå Flåklypa,
ei lita fjellbygd trettisju mil nordover,
litt aust og oppover...
 Moldvarp/piggsvinskapning skapt av Kjell Aukrust.

Skamklipt - kort i nakken og 
tett rundt øyrene.

Født pessimist,
heimekjær og poetisk,
 ( lik sin skapar ).

Han søv lenge om morgonen,
og er plaga med høysnue...
Saktmodig, litt sær og
trivst best med det gamle.
Han er svært redd for forandringar.

Typisk Ludvig-sitat
" det er fali det "

Kjelde: Wikipedia
 
Eg laga Ludvig for mange år sidan.
Han held seg på gjesteromet..
I dag vinka han til meg
då eg stakk innom ;)
Eg tok det som eit hint om å
skrive innlegg om han ;)

Det er vel alle i Noregs land som har sett
 Ludvig i filmen frå 1970-talet ?
Flåklypa Grand Prix 
(fann den ikkje med norsk tale)
  
 God helg !

Anne-Mari






17 kommentarer:

  1. Du er jammen før di tid! Jeg mener bestemt at jeg har sett Ludvig som "garnpakke" for ikke lenge sia. Ta Ludvig fram og la han få sitte i sofaen på stua. Han kan da umulig være så sjenert at ikke det går greit?

    Riktig god helg! Her er det overskya i dag, så jeg skal på G-sport og kjøpe nye skistaver til i morgen. Satser på sol da, og så får jeg strikke i dag.

    Riktig god helg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Jeg elsker Ludvik. Er kanskje litt lik ham? ;-)
    Så flink du er til å strikke..han er jo akkurat som ekte Ludvik.
    :-)
    Ha finn helg.
    God klem!

    SvarSlett
  3. Jeg er Ludvig innvendig, og Solan Gundersen utvendig...

    Kjempeskjønn kreatur.


    Flåklypa kjenner alle, ja....

    Favorittscene er hallodamen i TV, når hun sier "jasså, dykk sitt og glor"..hehe...det sitatet holder jeg og venninnene mine gående enda, sånne ting som man ler av som barn, og som binder en fast i en intern verden, vet du...

    STOR klem!!

    SvarSlett
  4. Elsker Ludvig, elsker Flåklypa, den filmen går ofte her hos oss. Og vi er enige med Ludvig her - vi trives best med det gamle!
    En herlig Ludvig du har laget, tenker denne er poppulær hos barnebarna også:)

    Håper du har hatt ei god helg så langt, vi nyter det deilige været fra stua og prøver å holde oss i aktivitet slik at vi ikke kommer på at det er litt kjedelig å måtte være inne;)
    God klem til deg
    Hanne:)

    SvarSlett
  5. Ludvig er en herlig fyr, vi er nok mange som kjenner oss igjen i den karen! :-)
    Fortsatt god søndag til deg! :-)

    SvarSlett
  6. Så flott Ludvik.
    Alle har nok en Ludvik i seg.
    Koselig å se Flåklypa,
    har sett den mange ganger.
    God søndag.

    SvarSlett
  7. Ludvig er en fin fyr! En riktig go` variant du har laget.
    Flåklypa er en spesiell film, som er tidløs og lærerik.
    Flott innlegg!
    God søndagskveld ønskes deg! :)

    SvarSlett
  8. Ja Ludvik har vi sett på film opptil flere ganger.
    Denne var jo veldig fin.
    Ønsker deg ei herlig våruke :)

    SvarSlett
  9. Tusen takk Anne-Mari, ny informasjon for meg. Norsk kultfilm "Flåklypa Il Tempo Gigante" fra 1975. Jeg kjenner ikke. Jeg vil se gjerne.
    Ønsker deg en hyggelig søndagkveld Viola.

    SvarSlett
  10. Herlig film og absolutt herlig Ludvik-dukke. Like sjarmerende som den ordentlige Ludvik.
    Ellen :)

    SvarSlett
  11. Han var jo så fin at han kan vere stand in for den ekte!

    SvarSlett
  12. Fantastiske Ludvig :) Takk for en god påminnelse og et fint innlegg! Jeg har en liten kjøleskapsmagnet-Ludvig, han hilser på meg rett som det er :)
    Klem til deg!

    SvarSlett
  13. He he så utrolig fin, han fortjener ett blogginnlegg ikke for hans påtrengende vesen men for den gode og kjære fyren han er.
    Artig, god ny uke fra Marit.

    SvarSlett
  14. Deilig vårlig header du har laga deg.
    Kor kjekt at Ludvig hadde lyst ein tur på bloggen :) koselig gjensyn med ein Flåklypa figur.
    Ha ein god kveld.
    Klem frå MarJE i svingen.

    SvarSlett
  15. Fine ludvigen!

    Takk for fine tanker på skapblogger - innlegget! Skikkelig masse respons og så kos at du tok deg tid til å dele dine tanker :)

    Fabelaktig mandag og start på uken <3
    klemklem

    SvarSlett
  16. Så søt!

    klem med ynskje om ei fin veke :-)

    SvarSlett
  17. Det var en fin Ludvik du har laget ! Så søt ! God kveld til deg i snøværet !

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.