mandag 15. oktober 2012

Vinterdag


Primstaven

I går, 14. oktober
var det Vinternatt eller Vinterdag.
Fyrste dagen på primstaven si vinterside
 
 Merket er ein vott (kan også vere vante eller tre utan lauv)
(ja, viss du lurer, me har to primstavar ;)
 
Wille frå Seljord skriv at vinternatt
"altid har en vante til Merke, at man da maae
begynde at væbne sig mot Kulden"

Her har siste dagane vore fine,
men det er "fall" 

 Den store hundreårgamle Asken let
blada falle.

Klatrehortensiaen
har starta sitt fall.

Eg ynskjer deg mange fine haustdagar vidare
og vonar snøen ventar ei stund til med å kome ned i
lavlandet.




16 kommentarer:

  1. Fine bilder..jeg liker høsten. Pakker meg inn i ull,og gleder meg til skiturer :-)
    Ha fin dag,Anne-Mari.
    Klem herfra.

    SvarSlett
  2. Her er det 10-15 cm våt nysnø! Må finne fram vintersko til dagens tur. Snøen la seg i går kveld, men regner med dette bare er en liten hilsen fra vinteren.

    Fin mandag til deg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Ha en nydelig høst! Og vinteren kan vente lenge med å komme.
    Herlige bilder Anne Mari!
    Klem fra Inger

    SvarSlett
  4. Vakker påvisning:-)

    Fin veke i ditt liv!

    SvarSlett
  5. Mor ringte fra Lillehammer i går og fortalte at det hadde falt snø om natten.
    Her i Bergen har vi lekt litt sommer i helgen med sol og grilling på terrassen på hytta :) Vi trengte det etter uker med regn.

    Jeg har ingen primstav å snu på, men skulle gjerne hatt det.

    SvarSlett
  6. Nei nå er det ingen veg tilbake i år , vi får gjøre det beste ut av høst og vinter så vet vi jo at våren kommer tilbake.

    Fine bilder , Maritklem.

    SvarSlett
  7. Vi har hatt regn de siste dagene og da blir det kanskje mye nedbør til vinteren? Håper i så fall at det kommer som snø og ikke regn... Ønsker deg en fin høstkveld!

    SvarSlett
  8. Nydelege haustbilde. Eg ønskjer meg ein lang haust - og kortare vinter.

    SvarSlett
  9. Her har vi hatt så fint høstvær, så jeg vil ikke i slipp på det...men jeg må vel;))
    Ha ei flott uke, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  10. Jeg hører til de som liker både frost og snø (mulig at det er fordi jeg ikke kjører bil?;) men med den høsten vi har hatt så håper jeg den vil vare lenge i år:)

    Hipp hurra og gratulerer til oktoberjenta dokka:) Og du; om jenta mi ikke ble hoppende glad for gavene sine sånn bokstavlig så ble hun veldig glad for alt hun fikk:) Hun er fin slik - jenta mi. Hun forventer ingen ting og blir glad for alt hun får.

    Ha en deilig kveld kjære du,
    og når det gjelder blogg og slikt - hvis du ser på utformingen på bloggen min så kan du kanskje se hvem jeg har hentet inspirasjon fra:)
    God klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. http://www.fabelaktive.com/p/photoscape-tips-og-triks.html
      Gå inn her du:)

      Slett
  11. Så nydelige bilder du har tatt av høsten..så var det så interessant å lese om primstaven!:)Klem fra Else Britt:)

    SvarSlett
  12. Fine høstbilder ! Og moro med primstaven, må nok se om jeg finner en slik :)
    Her er det snø i åsene rundt oss og vottene er på :)

    SvarSlett
  13. Så vakre høstbilder. Det er fint å ta seg turer i skog og mark. og så lukter det så godt!
    herlig med den primstaven!

    Ønsker deg en fortsatt fin uke og en koselig kveld!

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  14. Brrrrr...jammen er vi komne til vinterdag alt.
    Ja flotte dagar har vi hatt no og i dag vart det mildare så det er deilig ute.
    Kjekt med slike primstavar......eg har hengande ein sjølv men eg gløymer å sjå på den :)) Fint at du minner meg på det.....skal sjekke den no.
    Ha det fint.

    SvarSlett
  15. Heisann!

    Denne posten din fikk meg til å tenke på at jeg hadde tenkt til å ta opp igjen postene mine om primstaven, men det ser ikke ut til at jeg får tid til det med det første.....

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.