torsdag 14. juni 2012

Graut

Må berre vedgå at eg nesten alltid har
denne i kjøleskapet.

Når borneborna kjem innom er dei svært glade
viss dei får graut.

Det er lettvint, berre å lage til på kvar sin tallerken og
varme i microbølgeomnen.
 950 gram gir passelege porsjonar til 2-3 born 
For oss to åleine kan det vere middag med
litt spekemat og flatbrød til.
Ikkje minst, den er rimeleg, kostar rundt 30 kr.

Sjølsagt lagar eg vanleg langtidskokt graut når det er planlagt og
 me er mange.
( må forsvare meg ser du ..)

 Eg brukar også grauten frå
Fjordland når eg lagar Riskrem til dessert
Enkelt !


Takk for at du tek deg tid til å besøkje
bloggen min ♥

Klem frå Anne-Mari





11 kommentarer:

  1. Det er andre som har graut i skapet ogsså. Lettvint god sommar til dokke.

    SvarSlett
  2. Hei;
    Jeg koker grøt nå, langtidskoking!!
    "Sommerhotellet" har åpnet;) Yngstegutten er hjemmom noen dager og ønsket seg grøt til sein lunch.
    Men jeg skal prøve Fjordland en dag;)
    Her skinner sola;) innimellom regnbygene;)
    Ønsker deg en fin torsdag;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  3. Haha! Du treng ikkje forsvare deg! Det er nok fleire som tyr til slike løysingar ;-)

    SvarSlett
  4. Tar meg alltid tid til å besøke bloggen din når jeg først er inne på Blogger! :-)

    Her er det heller lite av risgrøt som serveres. Er ikke så glad i det, så guttungen får det hos mormor når han først får det. :-D Jeg lager annen grøt til ham da, melkegrøt, fløyelsgrøt, rømmegrøt, vassgrøt.. men den risgrøten.. nei. :-)

    SvarSlett
  5. Så koselig at du deler grøt-erfaringer du også...denne fra Fjordland er kjempegod, og brukes også her til riskrem, ja, når vi har det travelt...ikke til jul...da er det den langkokte som gjelder!
    Nyt kvelden.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  6. mmmmm - godt med risengrynsgrøt som jeg kaller'n :)
    Takk for tips om Fjordland, jeg koker alltid lenge, det blir ikke så ofte utenom til jul. Men kjekt å ha ferdig på lur, veit om ei lita frøken som liker og en stor sønn. Mannen derimot... grøt er ikke mat sier han ;)
    Fin torsdagskveld til deg og klem fra meg :)

    SvarSlett
  7. Her i huset er de også så glad i grøt...og dette er jo en grei variant :)

    SvarSlett
  8. Tusen takk for award! Jeg har uten nett, så har ikke sett det før nå! Er egentlig litt awardfri,men har glemt å si fra. Satte uansett stor pris på den :-)
    Grøt er godt og lettvint. Vi spiser det ofte på lørdag.
    Håper du har det fint i sommeren.
    Klem herfra.

    SvarSlett
  9. Må vere ei super bestemor du :)

    God helg!

    Klem

    SvarSlett
  10. Jeg sverger også til denne når jeg skal lage riskrem, for jeg er fullstendig håpløs på langkokt. Mannen, derimot, han har full kontroll på langkokt så det er han som står for "grauta-middagen" hos oss:)

    Håper du har ei god helg,
    varm klem:)

    SvarSlett
  11. Takk for så fine ord hos meg! Og takk for godt tips til grøt. Jeg er så lei av å lage grøt som svir i bunnen. Denne skal jeg prøve neste gang lysten melder seg:-)

    Ha en flott søndagskveld!

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.